Wielkie marki: Prada

Reklama

Czy wiesz, że można zamienić niepozorny sklepik z walizkami w markę tak wielką, że zna ją niemal każda kobieta na całym świecie? Udało się to na przykład z marką Prada.

Prada

Na pewno ją kojarzysz, prawda? Ale czy znasz dokładne szczegóły jej powstania i najbardziej popularne kolekcje?

Historia marki

Marka Prada została założona w roku 1913 przez Mario Prada. Po jakimś czasie firmę przejęła jego wnuczka, Muccia. Na początku marka nie przynosiła wielkich dochodów, ale wszystko zmieniło się, kiedy firma zaczęła produkować podróbki plecaków wykonanych z nylonu Pocono.
Pierwsza kolekcja gotowych ubrań została zaprezentowana w roku 1988. Subtelne prace projektantki szybko zdobyły uznanie, co skutkowało możliwością rozrastania się marki. Wkrótce marka Prada przejęła firmy takie jak Church & Co, Helmut Lang czy Jil Sander, posiada także udziały Gucciego.

Przegląd kolekcji

Z pewnością ciekawi cię, jakie kolekcje sprawiły, że Prada stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych i luksusowych marek na świecie.

    • 1991 – leniwie

Ponad dwadzieścia lat temu Prada zaprezentowała kolekcję, która miała zwrócić uwagę przede wszystkim na spokojny i zrelaksowany tryb życia. Długie do kostek kaftaniki z dzianiny, sandały ze sznurowanymi nagolennikami czy dżellaba z dzianiny – wszystko to sprawiało wrażenie luksusowego, a jednocześnie szalenie wygodnego.

    • 1992 – miniaturki i wspaniałe fryzury

Kolejna kolekcja Prady zasłynęła dzięki sesji fotograficznej, na której podkreślano wspaniałe fryzury, chociaż oczywiście jej spektakularny efekt nie powstałby bez pięknych kreacji. Idealne dobranie kolorów (przeważały barwy łagodne, biel, blady żółty, jasna brzoskwinia), motywy stokrotek czy rozpinane swetry– wszystko to wzbudziło duży zachwyt.

    • 1996 – polo

Choć koszulka polo znana była już wcześniej, to nikt nie wpadł na pomysł, aby zrobić też taką sukienkę – nikt, oprócz Prady. Czekoladowo – biała kreacja przywodziła na myśl elegancki, ale wygodny strój do pracy. Ponadto projektanci Prady zaprojektowali spódnice o kroju litery A oraz tweedy o bogatej fakturze.

    • 2001 – pastelowo i subtelnie

W tej kolekcji marka zaprezentowała stroje bardzo klasyczne i jednocześnie niezwykle kobiece. Różowe, plisowane spódnice, dopasowane żakiety, podkreślenie talii czy ołówkowy krój – wszystko to przemawiało za stonowaną elegancją.

    • 2007 – a’la lata 40-te

Skórzane frędzle, afrykańskie wzory czy styl empire – wszystko to nawiązywało do lat 40-tych, nie było to jednak wszystko, co zaprezentowała Prada przed siedmioma laty. Wspomnieć trzeba też bowiem o kolorach kamieni szlachetnych, czyli rubinowym i fioletowym, które zostały świetnie wykorzystane właśnie w tej kolekcji.

    • 2011 – zabawnie

W kolekcji z 2011 na pokazie marki pokazano coś zupełnie odmiennego – postawiono bowiem na zabawę kolorem i krojem. Zwiewne falbanki, etole z kolorowego i prążkowanego futerka, pozorne niedobranie ostentacyjnych barw – wszystko to było głośnym komunikatem: „Zabaw się modą!”.

Ciekawostka:

Prada sprzedaje swoje ubrania aż w osiemdziesięciu krajach świata!

Słowa, który robią wyjątkowe wrażenie na kobietach, są zwykle krótkie i konkretne. Jak „buty” albo „Prada”!