Wielkie marki: Chloé

Reklama

Dom mody Chloé obchodził w zeszłym roku 60-tą rocznicę powstania. Przez ten długi okres w firmie zdarzyło się naprawdę wiele – i z całą pewnością musisz wiedzieć, co.

Sklep Chloé

Chloé to jeden z najbardziej popularnych i eleganckich domów mody – nie zawsze jednak był tak gustowny, jak obecnie. Czy wiesz, co go zmieniało?

Garść historii

Dom mody Chloé został założony przez Gaby Aghion. Nie były to trudne początki, jakie towarzyszyły wielu znanym projektantom przy budowaniu marki. Gaby Aghion miała bogatego ojca, który z chęcią realizował jej artystyczne ambicje, na biedę nie narzekał też jej chłopak – który pomagał jej w zakładaniu firmy.
Założycielka firmy miała bardzo sprecyzowane pragnienia – chciała wprowadzić linię ubrań pret-a-porter, czyli takich, które nie byłyby szyte na miarę, ale zachowałyby swoją elegancję. Pierwszy pokaz takiej kolekcji zorganizowany został w roku 1956.

Projektanci i gwiazdy

Gaby Aghion niemal od razu trafiła w gusta ówczesnej społeczności, zmęczonej sztywnymi formami ubrań i wysokimi cenami tych robionych na zamówienie. W efekcie takiego sukcesu, Aghion szybko mogła pozwolić sobie na zatrudnienie świetnych projektantów: Christiana Bailly, Michèle Rosier, Maxime de la Falaise, Graziellę Fontana, Tan Giudicelli, Guy’a Paulin, Carlosa Rodriguez czy Karla Lagerfelda. Za czasów pracy tego ostatniego, marka Chloé stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych i interesujących.
Marką Chloé zaczęły interesować się również gwiazdy – ubrania projektu Karla Lagerfelda nosiły kobiety takie jak Jackie Kennedy, Brigitte Bardot, Maria Callas czy Grace Kelly.

Chloé dzisiaj

Choć historia jest niezwykle istotna, to oczywiście niepodważalnie ważniejsza jest teraźniejszość. Jaka zatem jest marka Chloé dzisiaj?

    • Kolory

Projektanci tej marki nigdy nie stawiali na bardzo ekspresyjne barwy – zwykle operowali raczej delikatnymi kolorami. Potwierdza się to i dzisiaj. W kolekcjach Chloé można znaleźć delikatne, ciepłe i bardzo jasne odcienie – biel, krem, blady róż i błękit oraz kolory cieliste. Czasem delikatność barwy przełamuje się jednym, stanowczym kolorem, jednak w ogólnej stylistyce bazuje się na delikatnych odcieniach.

    • Jakość

Wysoka jakość tkanin jest bezwzględnym atutem marki. Stawia się tylko na perfekcyjne jakościowo materiały, które dodatkowo są idealnie przeszyte.

    • Zdobienia

Jeszcze nie tak dawno w firmie stawiało się głównie na bogate zdobienia, mocno podkreślające kobiecość – delikatne falbanki, kokardki, fale. Coraz bardziej jednak odchodzi się od tych zdobień na rzecz prostych, gładkich tkanin i dość surowego kroju.

Chloé… już w samej nazwie przebrzmiewa elegancja, prawda? Nic dziwnego zatem, że gdy masz na sobie coś tej firmy, czujesz się od razu bardziej kobieco i pewnie.