Wielkie marki: Valentino

Reklama

Istnieją marki, które od początku wierne są swojemu stylowi i jego podstaw nie zmieniają przez lata istnienia. Należy do nich Valentino – marka, która wierna jest kobiecości, elegancji i klasie.

Sklep Valentino

Trwanie przy swoich zasadach przyczyniło się do wielkiego sukcesu firmy. Warto jednak przypomnieć jej powstawanie krok po kroku.

Garść faktów

Marka została założona przez Valentino Garavani. Swoje pierwsze atelier założył on w roku 1959 – rok później był już sławny. Valentino miał wspólnika, który włożył duży fakt w spopularyzowanie firmy – był nim Giancarlo Giammetti.
W 1969 w Mediolanie Valentino otworzył swoje pierwsze sklepy z gotową odzieżą, później założył je też w Rzymie.
W 2007 roku, po pięćdziesięciu latach projektowania ubrań, Valentino przeszedł na emeryturę.

Przegląd kolekcji

Przez wiele lat, począwszy od roku 1968, marka Valentino „wydała” wiele pięknych kolekcji, które zachwycały i były natychmiast akceptowane przez odbiorców. Warto do nich wrócić:

    • 1968 – „White”

To jednak z pierwszych, a zarazem najsłynniejszych kolekcji Valentino. Kolekcja została przedstawiona w rzymskim apartamencie. Długie do kostek suknie, żakiety i płaszcze – wszystkie w wytwornej bieli, zaprojektowane z przepychem, natychmiast sprawiły, że Valentino stał się niekwestionowanym liderem włoskiego krawiectwa wykwintnego.

    • 1970 – „hippie de luxe”

Ta kolekcja była czymś zupełnie nowym i zaskakującym – Valentino zaprezentował patchworkowy płaszcz w bardzo długiej wersji, co natychmiast spotkało się z dobrym przyjęciem. Projektant dokonał czegoś niezwykłego – przeniósł styl hippie do eleganckiego krawiectwa, a jego ubrania w ogóle nie straciły na stylu.

    • 1989 – przepych

Pod koniec lat dziewięćdziesiątych dom mody Valentino wydał kolekcję, która zachwycała wytwornością. Długie, aksamitne suknie, głęboka czerń i koronki oraz kokardy – nikt nie miał wątpliwości, że dom mody Valentino wie, czym jest elegancja.

    • 2003 – „rosso Valentino”

Nikomu wcześniej nie przyszło zapewne do głowy, aby opatentować… kolor. Ale Valentino to zrobił, zastrzegając szkarłatną barwę, która jest jednocześnie znakiem rozpoznawczym marki. W 2003 roku projektant dał upust swojej miłości do czerwonego koloru, łącząc go w kolekcji z czernią i starym złotem.

    • 2007 – nowy dyrektor, nowy styl

W 2007 roku Valentino odszedł na emeryturę, a nowym dyrektorem marki została Alessandra Facchinette. Projektantka odcięła się od dotychczasowego stylu firmy, odświeżając go dzięki eleganckim, ale skromnym strojom i kostiumom. W palecie barw dominowały szary i niebieski. Kobiecy, delikatny styl jest obecny w marce do dzisiaj.

Ciekawostki

Czy wiesz, że… jednym z najważniejszych klientów Valentino była Jacqueline Kennedy. Była też przyjaciółką samego projektanta.
Czy wiesz, że… Valentino Garavani uwielbia psy? Zwłaszcza… mopsy, ma ich kilka.

Jeśli kochasz elegancję i wykwintny styl, to koniecznie powinnaś zadbać, aby w twojej szafie znalazła się choć jednak kreacja Valentino. Nawet z second handu!