Wielkie marki: Moschino

Reklama

„Nieznośny chłopiec mody” – tak właśnie prasa nazwała założyciela marki Moschino. Kim był, jakie było jego życie i jakie kolekcje wychodziły spod jego ręki? I jak dziś tworzy marka?

Warto poznać wszystkie te informacje – jeśli tylko lubisz pożądać za modą, taka wiedza będzie dla ciebie cennym nabytkiem.

Historia marki

Marka Moschino powstała w roku 1983, założył ją Franco Moschino. Od początku była to marka inna, niż wszystkie inne – skupiała się na humorystycznym podejściu do mody. Jego kreacje były żywe, prowokujące i oryginalne.
Franco Moschino rozpoczął swoją karierę od rozpoczęcia nauki w Akademii Sztuk Pięknych w Mediolanie. Po jej ukończeniu przez kilka lat pracował jako ilustrator dla Versace, później już eksperymentował z własną marką.
Projektant zmarł w wieku 44 lat, a kierowaniem firmą zajęła się jego wieloletnia współpracownica i przyjaciółka, Rosella Jardini. Obecnie marka Moschino jest częścią grupy Aeffe.

Przegląd kolekcji

Niemalże wszystkie projekty firmy Moschino były nad wyraz oryginalne. Warto przyjrzeć im się bliżej:

    • 1988 – przypadek i zabawa

W tej kolekcji, wypuszczonej na rynek jeszcze przez stworzyciela marki, wyraźnie przebrzmiewa zabawa stylem i modą. Moschino wykorzystuje surrealizm i efektywne zestawienia, by osiągnąć bardzo ciekawe efekty. Niektóre kreacje były nad wyraz wyszukane – jak na przykład okrycie głowy wykonane z pluszowych maskotek (już kultowe) albo kreacja ozdobiona krzyżującymi się nożami i widelcami.

    • 1997 – tajemniczo

Kreacja, która otworzyła pokaz Moschino w roku 1997, zrobiła ogromne wrażenie na wszystkich odbiorcach – była jak utkana z kwiatów i miała symbolizować przemijanie piękna. Kolejne zestawy również zachwycały – spodnium i kapelusz stetson z maskującym wzorem ceglastej ściany czy fotograficzne nadruki przypominające ogrodników.

    • 2001 – na okładce

Jedną z najbardziej charakterystycznych kreacji z roku 2001 była suknia w stylu flamenco, z falbaniastymi rękawami i zdobieniach z kolorowych okładek kolorowych magazynów.

    • 2004 – Chanel

Tym razem projektanci marki bawią się stylem Chanel. Intensywnie fioletowy płaszcz o klasycznym kroku, futrzane etole umieszczone na jednym ramieniu czy żakiety z kokardą na szyi – wszystko to można było zobaczyć podczas tego fenomenalnego pokazu.

    • 2011 – plamy, pasy, marszczenia

W kolekcji sprzed trzech lat zaprezentowano prawdziwą mieszankę kolorów i stylów. Tulipanowa spódnica, czerwono – biały gorset przypominający bielizna, marynarka zawierająca wzory z obu tych ubrań i czerwona apaszka w grochy.

Kochasz oryginalność? A może uważasz się za przewrotną i zamiast klasyki wolisz modowe wyzwania? Jeśli odpowiadasz na te wszystkie pytania: tak, to koniecznie musisz zapoznać się z kolekcjami Moschino.