Wielkie marki: Desigual

Reklama

Ideą tej marki jest „Desigual experience”, czyli własne, osobiste doświadczenie. Słowa te mają nawiązywać do uczuć, jakie przeżywa ktoś noszący te ubrania. Czyli radość, beztroska, swoboda.

A wszystko dzięki… kolorom. Warto dowiedzieć się czegoś więcej.

Historia marki

Marka Desigual została założona w roku 1984, więc stosunkowo niedawno. Firmę otworzył 20-letni Tomas Meyer, który „wymyślił” sobie ideę bardzo kolorowych, rzucających się w oczy ubrań dla każdego. Hasłem marki było „Desigual, it’s not the same”.
Obecnie firma zatrudnia prawie 3000 osób z przeróżnych krajów świata. Sklepy marki są już również w Polsce.

Przegląd kolekcji

    • 2010 – kolor i patchwork

Niektóre z ubrań z kolekcji Desigual bardzo wyraźnie nawiązywały do stylu patchworkowego, czyli zszywek różnych materiałów. Dotyczyło to zarówno sukienek, jak i toreb czy innych dodatków. Trudno było określić dominujące kolory, bo właściwie w kolekcji pojawiały się wszystkie.

    • 2011 – natłok wzorów

Trzy lata temu marka Desigual zaprezentowała kolekcję, która zdawała się nieco… przytłaczać. Wszystko za sprawą tak intensywnego łączenia zupełnie niepasujących wzorów i tkanin, że trudno było odnaleźć w tym sensowną całość. Niemniej, kolekcja została dobrze odebrana przez krytyków.

    • 2012 – z umiarem

W tej kolekcji nadal postawiono na całą masę wzorów i kolorów, ale już zdecydowanie… z umiarem. Jeśli na tkaninie pojawiał się jeden, wyrazisty wzór, to rezygnowano już z mieszaniny faktur, a krój był raczej prosty i stonowany.

Desigual dzisiaj

Zastanawiasz się, jaka jest dzisiaj marka Desigual? Mamy dla ciebie te informacje.
Oczywiście jak zawsze postawiono na wzory, ale jest już zdecydowanie inaczej. Motywy pojawiające się na kreacjach są wyraziste, pełne życia i kolorów, ale jednocześnie perfekcyjnie skomponowane i nieprzytłaczające.
Choć do tej pory była to marka, w której projektowano ubrania z myślą o młodych, pełnych odwagi i przebojowości ludziach, to w najnowszej kolekcji coś dla siebie znajdą również kobiety ceniące sobie klasykę. Przykładem może być fantastyczny płaszcz przed kolano z wzorem w czarne kropki.
Przeglądając kolekcję, można odnieść wrażenie, że w niektórych projektach Desigual odchodzi jednak od swoich niezwykle wręcz żywych kolorów. Barwy są dość stonowane, a niektóre ubrania – jak na przykład duży, włochaty sweter, utrzymane są w zupełnie szarych barwach.
Obecnie ubrania marki to propozycja dla każdej kobiety – nie tylko tych bardzo odważnych, ceniących sobie oryginalność, ale też dla tych lubiących po prostu ładne, niewyróżniające się kreacje.

Ciekawostki:

Desigual to marka, w której dokonano jednej z najciekawszych kampanii reklamowych. Wszystko pod hasłem: „Przyjdź rozebrany, wyjdź ubrany”. Całość polegała na tym, że pierwszych sto klientów, którzy wejdą do sklepu w samej bieliźnie, może wziąć ubrania… za darmo. Akcja była przeprowadzana w kilku miastach, między innymi w Nowym Jorku czy Amsterdamie.

Jest coś w słowie „Desigual”, że natychmiast staje się oczywiste, że jest to wielka marka. Co to takiego? Cóż, warto to sprawdzić, nakładając na siebie jedną z ich kreacji.