Wielcy projektanci: Calvin Klein

Reklama

Niektórym Calvin Klein kojarzy się tylko z charakterystycznym napisem na bokserkach reklamowanych przed Davida Beckhama. Warto jednak poszerzyć horyzonty i dowiedzieć o tym nazwisku… nieco więcej.

Sklep Calvin Klein

W rzeczywistości bowiem bielizna, którą reklamuje znany piłkarz, to jedynie mała część produktów z tego domu mody. Dowiedzmy się zatem czegoś więcej o Calvinie Klein.

Krótka biografia

Calvin Klein urodził się w roku 1942. Droga jego kariery rozpoczęła się w latach 60-tych, kiedy studiował w Fashion Instytute of Technology w Nowym Jorku. Już w roku 1968 Klein rozpoczął promowanie swojej własnej marki – zaczął jednak tylko od projektowania płaszczy. Od 1971 roku zaczęło się to zmieniać, a sam projektant rozpoczął przygodę z projektowaniem ubrań dla kobiet i mężczyzn.
Nie każdy wie, że w 2002 roku marka została sprzedana – kupiła ją korporacja Phillipsa – Van Heusena. Dzisiaj kieruje nią Fransisco Costa, który utrzymuje styl podobny do tego, który promował sam Calvin Klein.

Przełomowe momenty

Jednym z najbardziej przełomowych momentów dla popularności marki był ten, w którym Calvin Klein zdecydował się na reklamę swojego kultowego produktu – dżinsów, w mediach (a konkretnie, w telewizji). W krótkim spocie reklamowym wystąpiła Brooke Shields, która zadała wówczas sugestywne pytanie do kamery: „Czy wiesz, co znajduje się między mną a moimi calvinami? Nic”. Dzięki reklamie popularność marki bardzo szybko wzniosła się na wyżyny.
Marka dzisiaj
Marka Calvin Klein nie jest tak popularna, jak Dior czy Chanel, ale z całą pewnością można stwierdzić, że leży na „górnej półce” wśród marek modowych. Czym charakteryzuje się dzisiaj jej styl:

  • Sukienki, które produkowane są pod kierownictwem Francisco Costy, to kreacje pozornie naiwne i proste – tak było na przykład w kolekcji z 2011 roku. Projektant stawia na jasne kolory, prosty krój i minimalizm w dodatkach.
  • Powszechnie znana jest skromna paleta barw, której używa się w tym właśnie domu mody. Jest to biały, szary, kremowy, granatowy i czarny. O ile zdarzają się czasem wyjątki, o tyle wszystkie ubrania są raczej w stonowanych odcieniach.
  • W firmie zwraca się uwagę na duży minimalizm. Ubrania muszą być luźne i wygodne, ale przy bardzo eleganckie i „wielkomiejskie”.
  • Jeśli ktoś szuka sukni czy damskiego garnituru wzbogaconego licznymi dodatkami, to z całą pewnością nie znajdzie go w tym domu mody.

Ciekawostka

Czy wiesz, że Calvin Klein został zaliczony przez magazyn „Time” do 25-ciu najbardziej wpływowych Amerykanów (w 1996 roku)? Zdobył też wiele cennych nagród za swoje projekty.

Klasa, klasa i jeszcze raz – klasa. Tak właśnie można opisać styl Calvina Kleina. Jeśli więc nie wiesz, co założyć, a chcesz być elegancka – zdecyduj się na ubrania od tego właśnie projektanta.