Wielkie marki: Bottega Veneta

Reklama

„Wystarczą twoje inicjały” – tak brzmiał slogan reklamowy tej marki. Slogan, który jednocześnie był przewrotnym buntem przeciwko wszechobecnej modzie na logo. Czy firma ta wciąż staje „na przekór” innym?

Sklep Bottega Veneta w Paryżu

Jeśli miałoby to oznaczać dużą ilość kontrowersji, to odpowiedź brzmi: nie. Bottega Venetta to raczej usposobienie delikatności i dyskrecji. Warto poznać tę markę nieco bliżej.

Historia marki

Firma Bottega Veneta powstała w roku 1966 i została założona przez Michele Taddei oraz Renzo Zengiaro. W latach 90 — tych firma przeżyła kryzys. Po bezskutecznych próbach przywrócenia jej dochodów, w 1998 zatrudniono Gilesa Deacona oraz Katie Grand. Był to dobry krok, dzięki któremu marka znowu zaczęła być „bliżej mody”. Ostatecznie w 2001 roku markę przejęło Gucci Group.

Przegląd kolekcji

Jak twierdzą niektórzy, markę Bottege Veneta najlepiej opisują dwa określenia: „dyskretna elegancja”oraz „techniczna wirtuozeria”. Warto przyjrzeć się kolekcjom, które stoją za taką opinią:

    • 2000 – intrecciato

Dla marki Bottege Veneta bardzo charakterystyczna jest wyjątkowa technika splatania pasków skóry. Zwykle taki proces stosuje się w przypadku torebek, jednak w kolekcji z 2000 marka poszła „o krok dalej”, tworząc żakiet właśnie ze splecionych pasków. Było to coś zupełnie nowego, a przez to oczywiście… zachwycającego.

    • 2005 – rudości

Kolekcja zaprezentowana przed dziewięcioma laty była zdecydowanie jedną z ciekawszych, jaka wyszła z domu mody Bottege Veneta. Wszystko dzięki skupieniu się na tweedzie, skórze i futrachoraz przepięknym, rudym kolorze. Oczywiście i tutaj pojawia się element charakterystyczny dla marki, czyli torebka z plecionych pasków skóry.

    • 2011 – dyskretnie i elegancko

Bottege Veneta po raz kolejny pokazuje swoją delikatną wizję elegancji. Szczególnie wrażenie na odbiorcach kolekcji robiła suknia w dwóch kolorach, uszyta z jedwabnego dżerseju.. Ponadto o charakterystyce marki mówiły długie, czarne suknie oraz spodnie z jedwabnej satyny. Szyk i gracja – jak zwykle bez wyraźnego logo.

Bottege Veneta dzisiaj

Oczywiście najbardziej interesującym faktem jest ten, jak dzisiaj wyglądają kolekcje tej luksusowej marki. Czy coś się zmieniło w ciągu tych trzech lat?
Wielkie zainteresowanie geometrycznymi wzorami – to pierwsze, co nasuwa się przy analizie najnowszej kolekcji marki.
Wszystkie niezwykłe wzory uporządkowane są w dosyć klasycznych krojach– mamy tu zatem bardzo proste płaszcze, „grzeczne” sweterki, regularnie pojawiający się dekolt w kształcie litery „V”, proste spódnice oraz w znacznej większości – gładkie tkaniny.
Marka Bottege Veneta słynie z wysokiej jakości swoich produktów, więc misterne wykonanie ubrań oraz dodatków nie jest niczym zaskakującym. Dla wielbicielek marki będzie to zdecydowania prawdziwa gratka.

Każda marka ma w sobie „to coś”, co przyciąga i kusi klientki. W przypadku tej marki jest to fantastyczne łączenie skórzanych pasków. Torebkę od Bottege Veneta warto mieć… na lata.